Indítsd be a zsírégetést fahéjjal!

2021.08.09
A LEGÚJABB KUTATÁSOK SZERINT EGY DOLGOT KELL TENNED, 
PONTOSABBAN ENNED A TÖKÉLETES ALAKÉRT: SOK FAHÉJAT!

Ha úgy érzed, megártott a sok fagylalt a nyáron, és a legjobb formádban szeretnél lenni karácsonyra, akkor most kell elkezdened a felkészülést, hogy aztán bűntudat nélkül tudj csipegetni a legfinomabb ünnepi süteményekből!

Egy amerikai egyetem tanulmánya szerint a súlycsökkentés kulcsa a fahéj - ám közel sem mindegy, hogyan fogyasztjuk ezt az afrodiziákumként is ismert fűszernövényt: a professzorok szerint ugyanis csak a magas zsírtartalommal rendelkező ételekkel együtt fejti ki különleges zsírégető hatását.

A fahéj azon túl, hogy kellemes, kissé csípős ízt biztosít az ételeknek, szinte gyógynövényként hat, ami segítségedre lehet a fogyás során. A fűszer segít megakadályozni a vércukorszint nagy kilengéseit, ami ilyenkor kiemelten fontos. 

Amikor a vércukorszinted alacsony, akkor éhesnek érzed magad. A vércukorszintet a gyors felszívódású szénhidrátok - fehér liszt, cukor - hirtelen emelik meg, később aztán gyorsan vissza is zuhan, ezért ezek fogyasztása egyáltalán nem ajánlott. Mérsékeltebb hatást fejtenek ki a rostban gazdag szénhidrátforrások és a fehérjék, melyek hosszabban laktatnak, ezért érdemes ezekkel feltölteni az étrendet. A fahéj segítségével pedig ezek hatását fokozhatod.

A fűszer a Journal of Diabetes Science and Technology egyik 2010-es tanulmánya szerint nemcsak a vércukorszintre hat jótékonyan, de fogyasztását követően az ételek több időt töltenek a gyomorban, ami szintén tompítja az éhséget.

Édes vagy paradicsomos ételek esetében érdemes lehet őket egy-egy késhegynyi mennyiséggel megszórni, különösen akkor, ha gyümölcsöket eszel, melyek természetes cukrokban gazdagok. A fahéj egy további előnye, hogy kiemeli az édes ízt, ezáltal segít, hogy a kalóriát tartalmazó édesítőszerekből - mint a nyírfacukor - vagy a kalóriamentes, de nem olcsó eritritből, steviából kevesebb is elég legyen. Próbáld ki muffin, sütemények, zabkása ízesítésére is!

Elfogyasztás után a fahéjaldehidek beépülnek a zsírtároló celláinkba, melyek egytől egyik anyagcsere-serkentő enzimeket bocsátanak ki, ahelyett, hogy a korábban már megszokott zsírtárolási folyamatot idéznék elő - ennek pedig az a közvetlen következménye, hogy az átlagosnál több zsírt tud elégetni a szervezetünk mindenféle különösebb megerőltetés (diéta, mozgás stb.) nélkül is.

Hogy mi a rossz hír a dologban? Ez a folyamat csak a magas zsírtartalmú ételekkel együtt fogyasztva működik (mert a fahéjaldehid molekulák csak így tudnak eljutni a zsírcellákba). Ebből következően mondjuk fahéjas kolbászt vagy a fahéjas sültkrumplit kellene majszolnunk egy kis súlyfelesleg gyorsabb, hatékonyabb eltüntetése érdekében - de ember legyen a talpán, aki ezt be tudja vetni a súlycsökkentésért.  

De mindemellett a fahéj javítja az emésztést, görcsoldó hatású és segít megakadályozni a vércukorszint ingadozását, növelve az inzulin és az antioxidánsok hatékonyságát.
Megszünteti a puffadást, lúgosít és teltségérzetet biztosít.
A fogyás csupán 30%-át teszi ki a sport, és a fennmaradó 70% az étkezésen múlik. Ez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy sportra ne lenne szükség diéta esetén.
Tehát a sport is nagy segítségünkre lehet, mivel rendszeres testmozgással ugyanis nem szükséges annyira szigorú és kalória szegény étrendet tartanunk, így jellemzően hosszabb ideig is tudjuk tartani a diétát, amiben a sportnak köszönhetően kevesebb a megvonás.

Várunk szeretettel szalonunkba edzéseinkre!
Időpontfoglalás: +36 20 337 0223