A szieszta hatalma - avagy a délutáni alvás jótékony hatásai

2021.07.13

Általában luxusként tekintünk a délutáni szunyókálásra, esetenként még lelkiismeret furdalásunk is támad miatta, pedig a sziesztázástól nem leszel naplopó. SŐT, pozitívan hathat a teljesítményedre.

A napközbeni rövid alvásnak több jótékony hatása is van. Javul tőle az éberség, kreativitás, teljesítmény, az általános hangulat, reakcióidő, memória és figyelem.
Egy NASA által vezetett kutatás igazolta, hogy a pilóták 54%-a egy rövid, 26 perce szieszta után lényegesen éberebb volt a feladat végrehajtásakor, amit a mágneses rezonancia vizsgálatok (MRI) is megerősítettek.

Az eredmények meglepő eredményeként kimutatták, hogy egy szieszta, hasonló memóriaregenerációt eredményez, mint egy teljes éjszakai alvás.

Bizton állíthatjuk, hogy a szieszta nem csak kellemes, de egyben hasznos tevékenység is.
Azonban figyelni kell, hogy megtaláld az arany középutat.

A legideálisabb idő a délutáni alvásra 14:00 és 16:00 óra közé esik. Általában ilyenkor érzi az ember, hogy alig bírja nyitva tartani a szemét, bármikor el tudna aludni. Legtöbbször kávéval, teával, kis mozgással próbáljuk ébren tartani magunkat, pedig ilyenkor jelzi a bioritmusod, hogy a szervezetnek egy kis feltöltődésre lenne szüksége.
Egy csendes, nyugodt helyen 10-30 perces szieszta csodákra képes, és a szervezeted meghálálja.

MÉRTÉKKEL!
Biztosan előfordult már, hogy csak le akartál dőlni pár percre, majd 3 órával később ébredtél, mint akit fejbe vertek. Nem használt az alvás, sőt, kómásabb lettél tőle. 
Ez azért van, mert az alvás egy mélyebb fázisába kerültél, ahonnan nehezebb felébredni, és utána fáradtabbnak is érezheted magad.
Ráadásul emiatt este nehezebben alszol majd el, azzal pedig az éjszakai alvás minőségét rontva, ami miatt másnap még fáradtabbnak érzed majd magad.

"A sziesztázással sem szabad teljesen jóllakni! -Állíts be ébresztőt!"

Hallgass a szervezetedre, engedd át magad egy jóleső sziesztának, hogy felfrissülten tudj szembenézni a nap hátralevő részével.
Nyugtasson az a tudat, hogy mindezt ezt egy éberebb és eredményesebb napért hozod! 
Jó pihenést:)